Elektryczne superauto

Elektryczne superauto

28-letni Mate Rimic z Chorwacji zdobył międzynarodowe uznanie za swoją pomysłowość. Wszystko zaczęło się jako hobby w garażu. Zapalony miłośnik techniki od czasów liceum, Rimac kupił stare BMW wyrzucił silnik i postanowił przerobić go na samochód elektryczny montując części kupowane w Internecie. Dziesięć lat później, jego firma Rimac Automobili stałą światowym liderem w dziedzinie technologii pojazdów elektrycznych. Sprzedaż pierwszego superauta o nazwie Concept One w cenie 850.000 euro za sztukę daje niebędny impuls do rozwoju.

concept1
Concept One

– Chcemy być najlepsi na świecie w tym co robimy, a my zmieniamy świat -powiedział Rimac AFP w swoim fabrycznym salonie w małej miejscowości Sveta Nedelja, w pobliżu chorwackiej stolicy.
Solidny i skromny przedsiębiorca został nazwany przez Politico Europe w grudniu jedną z 28 osób na całym kontynencie, którzy są „kształtują i ruszają Europę z posad „.

Opanowanie skomplikowanych technologii elektrycznych samochodów sportowych i pozyskanie finansowania nie było łatwym zadaniem, zwłaszcza w małym kraju 4,3 mln osób bez przemysłu motoryzacyjnego.
Rimac założył firmę w 2009 roku, kiedy zdał sobie sprawę, nie zbyt wiele pozostało z oryginalnego pojazdu, którą przerobił w swoim garażu, a celem było zbudowanie elektrycznego supersamochodu od podstaw.
– Najpierw trzeba było stworzyć zespół, to know-how poprzez metodę prób i błędów, aby w końcu stać się firmą, która może wytwarzać produkt 0  powiedział Mate Remac.

Firma zaprezentowała Concept One na Frankfurt Motor Show w roku 20111, gdzie nikt nie spodziewał się małej chorwackiej firmy do prezentującej elektryczny samochód, który może osiągnąć 100 kilometrów na godzinę w 2,8 sekundy!

W ubiegłym tygodniu na Geneva International Motor Show, Rimac przedstawił produkcyjną wersję samochodu wraz z z jego prototypem „Evil Twin” , jeszcze bardziej potężną – Concept S.

concept_s-5

Concept S

Wielu oczekiwało sukces doprowadzi do przeniesienia działaności gdzie indziej do: Silicon Valley, Niemiec czy Włoch. Ale zamiast tego Rimac prowadzi działalność w Chorwacji, kraju który powoli wychodzi z sześciu lat recesji.
– Chcę zrobić to tutaj … Jestem uparty-  powiedział Rimac. – Myślę, że jest to możliwe, bo robimy to bardzo dobrze.

Mate Rimac planuje wybudować kolejną fabrykę w Sveta Nedelja i podwoić zatrodnienie tego roku do 300 osób. Ich średni wiek to 30 lat, a wielu młodych inżynierów przychodzi prosto z uczelni.

Budują większość części superauta od podstaw na miejscu, od nadwozia i podwozia do jednostki dystrybucji zasilania i baterii. Jest to filozofia tworzenia Rimac za pomocą know-how i miejsc pracy a nie outsourcingu. Właśnie taki styl powoduje, ze firma szybko rośnie a jej pracownicy staja się ekspertami w różnych dziedzinach.
Firma produkuje ograniczoną ilość zaledwie ośmiu Concept One pojazdów dla klientów, miedzy którymi są fanatycy silników i technologii oraz mogą sobie pozwolić na takie drogie auta.

Świat będzie elektryczny
Superauto może być ikoną Rimac, ale jest tylko okazją do zaprezentowania innych technologii firmy, od systemów informatycznych do akumulatorów, które mają większe szanse na dotarcie do znacznie szerszej publiczności w zwykłych samochodach, samolotach, statkach, rowerach i wózkach inwalidzkich.
– Pomagamy światu działać na prąd. Nasza działalność polega na wdrażaniu tych technologii, które pomogą innym branżom-  powiedział Remac. – Tworzymy własną małą wyspę  pozytywnie myślącej młodzieży … Staramy się być jedną z iskier w Chorwacji, które spowodują zmianę, która jest konieczna.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *