Nowy gatunek rekina

Zespół biologów kierowany przez dr Victorię Vásquez z Moss Landing Marine Labs (USA), odkrył żyjący u pacyficznych wybrzeży Nikaragui i Panamy gatunek średniej wielkości rekinów. Nowy gatunek nazwano Etmopterus benchleyi na cześć Petera Benchley – autora słynnej powieści Szczęki i zapalonego ekologa zaangażowanego w ochronę rekinów.

Rekin ten został zaobserwowanych na głębokościach od 836 – 1,443 m. Posiada on charakterystyczną czarną skórę oraz zredukowane organy bioluminescencyjne. Dzięki takiemu wyglądowi rekin doskonale się kamufluje. Wygląd ten kojarzy się również ze strojem japońskich Ninja dlatego prawdopodobnie rybę określać się będzie własnie tą nazwą.

Ninja_lanternshark_Vasquez_et_al_2015

Rekin ma ok 50 cm długości. Światło emitowane przez ich komórki na dużych głębokościach przywabia małe zwierzęta, którymi rekiny się odżywiają, z kolie na mniejszych głębokościach mieszając się ze światłem słonecznym wpadającym do wody z góry pomaga w maskowaniu.

Pełny opis odkrycia został opublikowany w Journal of the Ocean Science Foundation