Jest już elektryczna ciężarówka Tesli

Po spowodowaniu  wstrząsu w branży samochodowej za pomocą auta elektrycznego, Tesla pokonuje nową granicę w transportowych innowacjach prezentując nową futurystyczną i całkowicie elektryczną ciężarówkę. Dzięki eleganckiemu, aerodynamicznemu profilowi, elektryczna ciężarówka Tesli, Semi, ma być szybsza i bardziej ekonomiczna niż zwykłe ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym.

Elon Musk, urodzony w Afryce Południowej wynalazca, przedsiębiorca-marzyciel chcący zaludnić Marsa a także główny udziałowiec i dyrektor generalny Tesli, zaprezentował nowy pojazd w czwartek w Hawthorne w Kalifornii, w siedzibie biura projektowego Tesli i kosmicznej firmy kosmicznej SpaceX.
Musk, współzałożyciel i dyrektor generalny Tesli, ma zamiar rozpocząć produkcję w 2019 roku a pierwsze dostawy ciężarówek są planowane na rok 2020 – chociaż niektórzy analitycy wyrażają ostrożność i powątpiewają w dotrzymanie przez Teslę tych terminów.

Dzięki czterem niezależnym silnikom elektrycznym i przekładni, która nie wymaga zmiany biegów, pusta Semi może przyspieszyć do 100 km / hw ciągu 5 sekund. Ciężarówka może osiągnąć tę ​​prędkość w ciągu 20 sekund, ciągnąc za sobą ładunek o wadze 36 ton, czyli znacznie szybciej niż tradycyjna ciężarówka z silnikiem Diesla. Co najważniejsze, może przejechać 800 kilometrów między ładowaniami, czyli ponad dwukrotnie więcej niż większość samochodów ciężarowych, z których 80 procent, według Muska, musi tankować co 500-600 km.

Przedstawiciele Tesli twierdzą, że Semi, która może być doładowywana w tysiącach darmowych stacji ładowania firmy na całym świecie, dzięki czemu można zaoszczędzić 20 procent na paliwie i ubezpieczeniach, zapewniając jednocześnie lepsze warunki pracy kierowcy ciężarówki za sprawą konstrukcji kabiny.
Z powodu braku silnika z przodu, miejsce kierowcy znajduje się pośrodku panoramicznej szyby z dominującym widokiem drogę.

Zamiast tradycyjnej konsoli znajdują się ekrany dotykowe sterujące nawigacją, sprzętem audio i wyświetlaniem danych o ruchu. Wewnątrz kabina ma wystarczająco miejsca na nogi; można w niej wstać i chodzić. Tradycyjne drugie przednie siedzenie jest znajduje się z tyłu kabiny.
Semi korzysta również z tych samych pomocy nawigacyjnych, jak sedan Tesli Model 3, takich jak kamery i czujniki zaprojektowane w celu minimalizacji skutków występowania martwych punktów, nagłych zmian pasa ruchu i zatrzymania awaryjnego.

Jednak pomimo szybkiego debiutu ciężarówki, niektórzy analitycy ostrzegają, że nie jest jasne, czy i kiedy Tesla może wywiązać się ze swoich obietnic.
Przywykliśmy oczekiwać od Tesli bardzo przyszłościowych produktów – powiedziała Rebecca Lindland, analityk w firmie zajmującej się badaniami przemysłu samochodowego Kelley Blue Book, która twierdzi, że koncepcja Tesla Semi „ma wiele sensu” w przypadku pojazdów o przewidywalnych trasach, takich jak śmieciarki. lub szkolne autobusy.
Lindland dodała jednak, że Musk nie jest zbyt wiarygodny, jeśli chodzi o dotrzymywanie terminów i że powinniśmy dodać dodać tygodnie, miesiące lub lata do kolejnych punktów w jego harmonogramie.

Innym problemem jest to, że Tesla wydaje pieniądze, inwestując w nowe pojazdy osobowe, takie jak model 3 –  bardziej przystępny elektryczny sedan. Na przykład tempo produkcji modelu 3 jest znacznie niższe od celu, osiągając w szczycie od 500 do 1000 pojazdów na tydzień zamiast obiecanych pięciu tysięcy sztuk.
Wall Street nadal jest bardzo tolerancyjna wobec strategii Elona Muska, ponieważ uważają ją za firmę technologiczną, a nie firmę produkującą samochody – powiedziała Lindland. Ale nadejdzie czas, kiedy inwestorzy nie będą tak tolerancyjni i będą oczekiwać zysków.

Semi powstaje w czasach, gdy różne firmy samochodowe takie, jak – Daimler, Volkswagen, Nikola, Einride – opracowują także prototypy samochodów elektrycznych, niektóre z autonomicznymi funkcjami jezdnymi i futurystycznym wyglądem. Zapowiada się więc dość ciekawie.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz